mandag den 7. juni 2010

50 NIS well spent

The Night Spectacular
Et lys- og lydshow i Tower of David i den gamle by i Jerusalem. Det var virkelig en oplevelse!

Først står man i kø og venter. Så blir man lukket ind og kommer ind i gården inden i the Tower of David (som er bygget af Herodes...) Inde i gården er der små installationer med lys og lyd som viser Jerusalem i de forskellige tidsperioder frem til oprettelsen af staten Israel i 1948.

Der er 20 projektorer, 10 videoafspillere, 14 computere og 14 højttalere i brug og sammmen med 10 km ledning får teknikerne det til at blive et imponerende show.
Det er helt bestemt et besøg værd!

I løbet af 45 min. kommer man igennem tusindvis af års historie, det var en god hjælp at sidde lige foran en turguide, som lige gav de vigtigste stikord, men man kan sagtens nyde det uden at have 100% styr på Jerusalems historie.

Så opfordringen herfra lyder: Gør det!

2 kommentarer:

  1. hehe hej i to... jaa, det er jo lidt tid siden, a jeg har været herinde, hvor bliver info-mailsne a på vores ckunge...? jeg glemmer jo a hoppe herind forbi a mig selv.. men ikke desto mindre skal i vide, a i står lyslevende klart på min lystavle, o jeg tænker på jer!

    nej, hvor lyder det spændende.. det må have været noget a et overvældende syn.. o sikke et arbejde, der ligger bag alle de installationer!, nice a det svarer til forventningerne.

    kys

    SvarSlet
  2. If you're ever in Jerusalem... Det er helt sikkert et besoeg vaerd :)

    SvarSlet