onsdag den 2. juni 2010

Status

Eva:
25 uger i Israel... Vi har nu været her i de første 89 dage, altså har vi 86 tilbage...

Indtil videre har vi har vi brugt vores tid ca. sådan her:
Jeg har arbejdet ca. 404.75 timer, Jonathan 402.75 timer.
4 dage har vi brugt på ørkentur med Musalaha. 
7 dage på tur med 40 andre danskere til Sinai og Jordan.
Vi har været 3 dage i Danmark for at fejre mine forældres sølvbryllup.
Vi har været 3 dage i Galilæa.
1 døgn tilbragte vi ved det døde hav og Masada.
Vi har set solopgangen over Jordans bjerge 2 gange og 1 gang fra toppen af Mt. Sinai.
16 dage har vi været i Betlehem og 4 dage i Ramallah, dvs. minimum 20 gange gennem checkpoints.
60 timer er gået med at se LOST.
Vi er blevet forlovet og har sat en dato for hvornår bryllupet skal stå.
Vi har været til 9 gudstjenester, i den danske kirke og i King of Kings.
Vi har badet i det døde og det røde hav. Jonathan var en tur i Genesaret sø og vi kunne ikke undgå de store naturlige pools på vandreturen i Yehudia.
Vi har mødt spændende mennesker og fået nye venner, israelere, palæstinensere, amerikanere, danskere og briter.
Vi har taget 2839 billeder. 

Vi har tilbragt MANGE dejlige timer sammen med de andre danske volontører og præsteparret, både på Bar Kochba, San Simon, i Redeemer Church, på Derech Beit Lehem og rundt omkring...

Vi har stadig Jericho, Hebron, Tel Aviv og Haifa og 12 uger til gode... Vi glæder os til resten!

5 kommentarer:

  1. Martin Kobbersmed2. juni 2010 kl. 18.24

    Mangler der ikke noget? Det er godt at se hvordan nogen har tjek på tilværelsen;) Jeg håber ikke I bliver boende, for I er savnede. KH M. Kobbersmed

    SvarSlet
  2. JO! Der mangler fx alle jer dejlige mennesker i DK! Vi har det som skrevet godt her, men vi gllæder os også utroligt meget til at ;)

    SvarSlet
  3. hov, halvdelen af min kommentar forsvandt, da jeg trykked på send... ... vi glæder os utroligt meget til at komme hjem til Århus og hænde ud... Hils omkring dig ;)

    SvarSlet
  4. Nat nat darling (o forlovede fyr ved siden a).. :) fedt overblik o sygt aktivitetsniveau, som i har, men sådan skal det da også være, når man er ude i den vide verden..

    i har arbejdet over 400timer hver - hå, godt gået, gad vide, hvad i har achieved eller om i føler a jeres tilstedeværesle og indsatser batter?
    o mand, i har godt nok os fået besøgt o taget pulsen på et par byer o områder? - jeg glæder mig til at høre mere udførligt detaljeret some time..
    sidste kommentar: hvor er det sjovt, a i er faldet for LOST. jeg har et par venner i usa, som os er aldeles solgt. o de fik mig lokket en anelse med på vognen, da jeg var på besøg sidste sommer..

    her går det godt:)
    dorte o jeg holdt jo dobbeltup på festlighederne i fredags her på paladset. der var knald på lige fra morgenstunden i køkkenet, hvor jeg tilbragte mange timer med hovedet i ovnen pga. vores minipizza o hjemmebagteboller-initiativ, men vi fik styr på alle vores tiltag, o det var så hyggeligt, da gæsterne kom o fyrede op for stangtennisturnering o kongespilskompetition på højt plan.. de sidste blev hængende til den lyse morgen.. herligt.
    o min weekend har os bare været dejlig! vejret er skønt o smukt, o det opmuntrer o lysner.. kan i garanteret tilslutte jer?

    elsker jer - kh mig

    SvarSlet
  5. ps. TILLYKKE endnu engang med forlovelsen!
    jeg er så lykkelig på jeres vegne..

    SvarSlet